måndag 6 juli 2009

and i shall believe

Första dagen på Lindgården och jag måste säga att den har varit jättebra. Jag trivs bland gulliga gubbar och tanter. Att hjälpa gamla känns rätt, det känns som jag gör nytta. Under dagen fick jag lära mig mycket, mata lilla Gerd och rulla upp håret på Eva. Alla har så härliga personligheter, Eva är nog den häftigaste som är pryd och lite fin i kanten. I mitt horoskop stod det att jag skulle hitta kärleken idag. Horoskop tror jag inte ett dugg på men det är roligt att läsa. Träffade Tuva efteråt en snabbis på stan, hon skulle fiska med sin pappa ikväll så hon åkte ganska snart. Jag ska ta det lugnt ikväll. Imorgon är jag ledig och jobbar onsdag istället eftersom det blev ändrat. Imorgon ska jag och Tuva på picknick, när vi bara träffades så snabbt nu. Nu ska jag gå ut i solen och runt sidsjön. Hejdå.

Inga kommentarer: