tisdag 30 juni 2009

memo: det var min namnsdag igår

Idag vaknade jag kl ett, ville somna om men mamma ringde och väckte. Jag tog en lång dusch och efter märkte jag att någon hade ringt mig. Jag gillar inte att prata i telefon så himla mycket och helst inte med någon okänd men som tur var hade personen lämnat ett röstmeddelande. Namnet var Yvonne Zetterlund på Lindgården i Haga, jag var modig att ringa upp och nu ska jag komma på intervju torsdag! Jag planerar att åka till sundsvall imorgon så det var underbart bra. Nu har jag kanske jobb om några dagar, isåfall som timvikarie. Senare åkte mamma, Katrin och jag på stan för att kolla hälsokurer och mediciner. Det är så att jag har börjat tappa alldeles förskräckligt mycket hår, fastän jag sköter om det med kärlek och glädje. Jag tror jag ska köpa kisel eftersom det är bra för allt och extra bra för håret, misstänker att jag har för lågt kiselvärde. Imorgon innan Sundsvall ska jag på stan med Paulina igen och då ska jag köpa. Det var underbart att se henne igen då hon hälsade på igår. Du glömde din present här, men jag tar den imorgon. Jag
längtar att prata skvaller och pinsamheter med dig hjärtat.

Jag köpte ju kläder i Kalifornien, inte onödigt mycket men ändå mer än jag visar här. En sneakpeak är aldrig fel.






















två underbara som passar perfekt när sommaren är
här.











mokasiner.

Inga kommentarer: