onsdag 15 juli 2009

jag vet att om mitt hjärta inte satt fast bakom revbenen skulle det rymma sin väg

Vilken tur att vädret är lite bättre idag, solen är fortfarande uppe och jag måste inte gå i tjocktröja längre. Jag har varit på stan och fikat med Ina vilket var trevligt. Jag fikade en bulle med pistage och grönt te, jag bara älskar pistage. Efteråt lånade jag en bok från bibblan, läst hela förmiddagen och på samma dag läst ut Hey Dolly av Amanda Svensson. Jag tyckte om boken, det är min skrivarstil med en rå attityd och en bra liknelse på vardagen. Jag gillar inte klycké och påhittade handlingar, det ska gärna vara så äkta och hårt som möjligt. På kvällskvisten kom mina småkusiner Isak och Nils. Katrin och jag skulle agera barnvakt eftersom min morbror ville ha lite lugn och ro (och det kan man förstå). Vi lekte i sandlådan och i lekparken, "målade" vårt utegolv med vatten och vattnade allting förutom blommorna för de var så häftigt med vattenkannor, åt kanelbullar och spelade spel. Jag älskar att leka tillsammans med dem eftersom barn jämt är så roliga och finurliga. Isak är snart fyra och Nils är två. Åldrarna är absolut perfekta enligt mig och jag önskar verkligen att de kunde stanna i växten. De är världens finaste och då vi skulle gå över den stora vägen höll Isak min hand, finns det något bättre än en liten mjuk hand som trycker ens egen? Jag smälter i närvaron. Nu har de åkt hem och jag ska skriva lite senare. Det har varit en fin dag. Hejdå.

1 kommentar:

Anna T sa...

Det är kul hur barn kan vara både jättesöta och skitläskiga xD