söndag 19 juli 2009

Petra på skansen

Idag har vi verkligen gått en mil, om inte två. Djurgården är underbart grönt och fullt av rosenblad på sommaren. Vi gick i timmar och tittade på alla trädgårdar och gamla hus. Skansen hade 1700-tals tema så de bjöd på dans och musik. Alla var uppklädda i stora klänningar och peruker och jag kände mig faktiskt hemma. Jag dansade folkdans med en förnäm gammal man som klädde sig i lång fin rock och fjäderhatt. Det hela var väldigt roligt och jag skulle kunna göra om det igen och igen. Jag följde alla kullerstensvägar jag kunde hitta och beskådade de flesta rosenträdgårdar. Nästan hela dagen gick åt skansen och nu är jag i mälarhöjden igen. Alldeles snart ska jag göra sallad med lax och avokado. Jag har blivit kär i laxsallad och speciellt i avokado. Sedan ska Katrin och jag ska göra chokladmousse till efterrätt. Hejdå.

Inga kommentarer: