tisdag 7 april 2009

lingon och bröllop

Lingonvecka i veckan. Fy, jag tycker det är jätteäckligt med ägg som kommer ut i form av blod. Jag blir lite ledsen också vid tanken av att det är ägg. Tack och lov att jag inte får det för ofta eftersom jag äter piller, men ont gör det fan i mig fortfarande. Samtidigt är det lite skönt för då får jag proppa i mig mörk choklad och glass utan dåligt samvete. Jag har köpt sia-glass viol, mm! Ni kan gissa hur jag ska spendera min kväll. Lovisa tipsade mig om Guldkompassen så jag ska se den under min frossarkväll. Hon, Tuva och jag lunchade på Coffee House, det var trevligt och väldigt mättande. Jag fick höra att Alejandro och hans flickvän ska gifta sig i sommar! Hoppas jag är bjuden på bröllop. De passar verkligen fantastiskt bra ihop.
Jag borde färga håret nu, jag är behov av att fixa till mig lite. Jag är duktig som inte spiller när jag färgar hår, duktig Petra. Jag gillar att ge komplimanger till mig själv! Det ska vi egentligen göra oftare.

Färgar hår nu, be right back.



Ps. Jag saknar Stockholm :( Ge mig stora städer, glasspinnar, Paulina, Edvin och solsken. Det är allt jag behöver när sommaren kommer.

Nu mår mitt hår bra och är väldigt mjukt. Ungefär lika mjukt som silke, jag vill bara ta på det hela tiden. Det har faktiskt växt sedan jag klippte det och jag känner mig riktigt snygg. Nu blir det sängen och violglass.

Inga kommentarer: