söndag 5 april 2009

Två killar satt på tåget mot t-centralen och jag kunde bara inte motstå att skriva ner samtalsämnet. Förlåt stockholmare om jag skämtar om er men vissa är faktiskt rätt pantade.

kille nr 1: "alltså, jag var ute igår och röjde."
kille nr 2: "hände nåt?"
kille nr 1: " ha ha ja, x och någon tjej lutade sina huvuden emot varandras och hon ba "sa du nåt?" och han ba "jag tänker bara högt" (??)
kille nr 2: "va?"
kille nr 1: "på dansgolvet miffo"
kille nr 2: "ha ha, men va sa han då?"
kille nr 1: "lyssnar du inte på mig?"
kille nr 2: "jo, men vad sa han innan?"
kille nr 1: "va?"
kille nr 2: "vad sa han?"
kille nr 1: "han sa inte vad han sa, han sa bara jag tänker högt."
kille nr 2: "men jag fattar inte"

Vid nuläget skulle vi av tåget och jag hade inte tålt mer ändå.

Inga kommentarer: