lördag 4 april 2009

perfect weekend

Dagarna i Stockholm har minst sagt varit hektiska, alltid på språng och sårhäl. Men så himla roligt har jag inte haft på länge. Och ni är det bästa sällskapet i universum. Jag tog ledigt onsdag och var framme med Paulina i Stockholm vid tolvtiden. Edvin kom och mötte oss fin som han är med sitt änglahår, vi promenerade i centrum stort sett hela den dagen. Jag spenderade mer än Paulina vilket är lite oroande (haha). Inköp och jag går väldigt bra ihop och jag blir jämt så otroligt glad när jag har köpt något. På kvällen skulle Edvin ha en studentskiva och vi var inte sämre än att följa med, jäkla stekarfest med rika vattenkammade stockholmare överallt men det var trevligt ändå. Temat var cocktail/20tal så jag hade mycket att välja mellan eftersom jag är ganska inspirerad av stilen. Torsdag blev vilodag och mycket efterlängtad sådan. Göran hade låst ut oss så jag fick krypa ut genom fönstret och låsa upp utifrån. Vi gick på söder, hötorget och drottninggatan och bara tittade på folk som spatserade runt. Det är fascinerande hur underhållande det kan vara bara att observera folk och ställen. Det var i övrigt strålande solsken och jag gick i korttröja och kjol. Hela dagarna var det fantistiskt väder. Det är så jag det blir lite sorgsen att solen och gräset har försvunnit nu när jag är i Sundsvall. Hur mysigt som helst med all snö som hade tinat, lova mig att vi gör en repris snart igen!
Fredag blev det fler inköp (!), medborgarplatsen och Harry b James. Edvin blev onykter och raggade upp en helt okänd tjej, stackarn hade ångest efter att ha sett bildbevis efteråt. Det var ett fint ställe med massa rockare och långhåriga puddingar. Lördag gick vi till odenplan och fönstershoppade. Jag var ganska mätt på inköp och det var bara så otroligt skönt att bara gå i det fina vädret. Det var så fint på odenplan och övriga områden som inte var så fullt med turister, jag skulle faktiskt kunna tänka mig bo i något mysigt ställe i närheten. Kvällen blev utgång som väntat i gamla stan, ett ställe som hette huset. Jag gick igång på dansgolvet, schlagerdelen. Det gör mig så friskt att dansa, det är precis som medicin skulle jag förklara det som. Eller en drog.
Sammanlagt har vi gått så oversentligt mycket och jag fick lov att plåstra om båda mina stor och lilltår. Det har gjort så ont att gå med sårhäl och blåsor i en aning för små skor, men skamm den som ger sig. Det roliga överväger ändå och det som inte dödar får man stå ut med.

Nyligen var jag och handlade tillbaka i det snötäckta Sundsvall. Kiwi, juice och hårfärg bland annat. På tiden att jag gör något åt mitt hår igen. Jag valde chokladbrun. Nu ska jag bara slöa och ta en skön dusch. Livet är så bra nu. Hejdå.

1 kommentar:

Susanne sa...

Det är det verkligen. Och jag hoppas att det blir bättre när lill*n i magen kommer. Jag har sagt till mig själv många gånger nu att allt kommer bli bättre då, men ibland tvivlar jag.

En bok har jag aldrig tänkt på förut, av någon anledning. Satte igång och sökte på en gång när du gav mig tipset. Tack!