torsdag 26 november 2009

and you know that we're doomed my dear we're slow dancing in a burnin room

Jag har upptäckt en ny favorit. John Mayer sjunger så fantastiskt bra och jag har redan lyssnat sönder låtarna på Spotify tusen gånger. Jag ryser till låttexterna och blir sådär harmoniskt lugn vilket var jättelänge sedan jag kände mig, lugn. Jag vill rymma, jag vill upptäcka världen och känna världen under mina fötter. Jag vill finna, jag vill utforska meningen med livet och det vi alla kämpar för. Jag vill fyllas med adrenalin som forsar mellan mina ådror och för en gång skull känna mig hel. Mätt. Nu är det precis som någon har borrat ett hål i mig.
Jag har läst halvvägs i New Moon och kommit fram till då spänningen börjar trappas upp, den är väldigt bra och snart blir det bio. Bio är så mysigt, sitta hopkrupen i en mörk salong och se timmarna flyga förbi på den vita duken. Det var evigheter sedan.
Idag ska jag skissa, dricka te, skriva utkast, lyssna mer John Mayer och fortsätta vara harmonisk. /Petra

Inga kommentarer: