torsdag 19 november 2009

Grattis lillasyster

Det är precis som dem mindre än sig självt har stannat i växten, det förblir små i minnet även fast tiden går. Jag är i Övik över helgen som så många gånger, dock ett väldigt speciellt tillfälle. Katrin fyller 18 år idag. Jag skulle göra vad som helst för att vrida tillbaka klockan ett varv. 18!? Det har helt enkelt gått för snabbt, i mina ögon går hon fortfarande runt med pippilotter och har en förkärlek åt kanel. Grattis kära syster. Hon fick en jättefin present i silver av mig och sedan åt vi tårta bara av mörk choklad. Mormor hade bjudit oss på middag med tända ljus. Kunde dagen slutat bättre? Troligen inte. Det luktar så speciellt hos mormor, en blandning av hembakat och kärlek. Jag längtar förskräckligt mycket till julen då jag tänker på doften av knäck och stearin. Den brukar firas hos mormor med julkulor och frost på fönsterkarmen. Nu vill jag ha snö så julen blir vit. Pudersnö som ligger likt ett täcke över marken.

Jag kommer hitta min styrka igen. Allt har sin tid, det gäller bara att tänka positivt. Godnatt. /Petra

Inga kommentarer: