tisdag 17 november 2009

hometown glory

Jag stannade i sängen idag. Om nätterna ligger jag sömnlös och jag orkade inte kliva upp så jag stannade under täcket. Jag har börjat snora igen och mitt psyke är inte tillräckligt bra ännu, jag behöver vila och varva ner mig ett bra tag till. Jag vill börja om på nytt, falla till botten och sedan börja klättra uppåt sakta men säkert. Jag har sökt eventuella kurser i grafisk design och fått en idé av vad jag vill hålla på med. Sedan har jag en hel livstid att planera mina fortsatta äventyr så det behöver inte vara någon brådska. Nederlag bidrar till något positivt hela tiden och jag ser inget fel med att nå botten för att sedan nudda moln. Det kan bara bli bättre framöver.
Jag har tvätt-tid och ska fundera på en födelsedagspresent till Katrin. Jag ska leta på Panduro, det måste vara något alldeles speciellt. New moon har premiär dagen efter och mamma har lovat biobiljetter. Hon har läst alla böcker minst två gånger och det förklarar hennes ibland irriterande besatthet. Johan har t.o.m skissat upp en teckning i affisch-form.
Mormor ringde mig nyss och frågade hur jag mådde. Det är mysigt att höra hennes röst i andra änden och veta att hon tänker på mig. Mormor betyder så mycket för mig och har ställt upp hela tiden. Du finns alltid vid min sida
/Petra


Inga kommentarer: