tisdag 24 november 2009

hemma i Övik

Då har jag blivit vaccinerad emot svinis. Även om jag tror att media förstorar upp lovade jag mamma och sedan är det säkrare än ingenting. Jag stod i kö en timme innan. Pepp. Hoppas jag inte får feber för snorar gör jag redan och sover bort halva dagen. Jag har varit så spänd i alla mina muskler inkl. mina tår och har inte alls fått så mycket sömn, därför sover jag så mycket det bara går nu och försöker ta en dag i taget. Jag tror på mig själv och att jag valde rätt väg just nu, det är skönt att vara hemma ett längre tag och limma ihop bitarna som fattas. Det kräver mycket av mig, men som mamma säger, svårigheterna släpps fria då vi beräknas hantera situationerna. Det är bara en fas som jag måste gå igenom för att utvecklas. Jag längtar till julen jättemycket men vars är snön då man behöver den? Jag vägrar en jul utan snö. Jag åt min första lussekatt idag och den smakade underbart av all saffran. Nejlikor ska jag inhandla och sprida ut i hela rummet för det doftar så gott. Jag har börjat läsa New moon eftersom Katrin tjatade att jag var så seg, även fast den inte riktigt är i min smak så är boken bra. Det tog ett tag för mig att komma in men själva handlingen är sockersöt. Om jag ska välja vampyr-serie blir det utan tvekan Anne Rice's böcker: interview with a vampire som är den första. Brad Pitt spelar jättebra och är bokstavligt talat att dö för i filmen. Project Runway börjar nu och sedan ska jag fortsätta läsa.
Kom ihåg att vara ärlig emot dig självt och stå upp för dina handlingar! Peace out. /Petra

Inga kommentarer: