måndag 8 juni 2009

tankar en måndagskväll

Nu måste jag ta och rycka upp mig lite. Jag har varit alldeles för lat på senaste för någonting vettigt. Nu ska jag banne mig ta och slita ut min analoga kamera i San Francisco så det heter duga. Jag har ju inte berättat, jag och min syster ska nämligen åka till USA. På fredag! Jag har packat fulla resväskan med egentligen för mycket kläder, mestadels klänningar. Det ska bli så otroligt skönt att komma bort en stund, rättare sagt två och en halv vecka. Katrin och jag ska bo hos våra släktingar och prata engelska hela dagarna, äta färsk frukt varje morgon i deras trädgård och åka på utflykter överallt. Jag måste verkligen skärpa mig som sagt om det ska bli något av mig. Just nu har jag en så otrolig lust att flytta till något större, Stockholm till exempel. Sedan börja få kontakter där, hyra in sig i någon mysig lägenhet och engagera mig i mitt. Jag blir så väldigt lätt lat här, och som jag sa förut är gräset inte grönare på andra sidan, men det krävs alltid förändringar om det ska hända något. Jag gillar Stockholm, jag gillar pulsen och miljön - även om det alltid kommer vara gamla goa norrland i mitt hjärta. Framtiden finns ju den med, men jag har alltid varit en person som har levt i nuet. Alltid i nuet, aldrig i dåtid eller i framtid. Vem vet om du lever imorgon.

En sak i sänder, men jag behöver absolut sätta fart och göra rätt för mig. Nu ska jag alltid vara på språng och arbeta på att bli bättre, jag ska gott försöka iallafall. Godnatt.


life


won't


wait

Inga kommentarer: