fredag 5 juni 2009

urinvägsinfektion

Jag plågades av den värsta sorters smärta i tisdags, det var då det började svida och pulsera så fruktansvärt. Föreställ dig ett rakblad inne i dig, eller en liten kniv som karvar i ett redan öppet sår. Det är så jag har det nu, jag kan inte göra någonting utan att det gör jätteont. Idag fick jag iallafall tabletter utskrivna från vårdcentralen, Furadantin 50 mg. Hoppas att de hjälper. Det är emot urinvägsinfektion vilket jag och övriga misstänker att jag har. Det är så typiskt att det ska hända mig bara, det är bara att bita ihop, dricka mycket vatten eftersom biverkningar är yrsel och trötthet, sedan vila. Vila känns dock väldigt lockande och bara kura ihop sig i en filt. Det har jag absolut inget problem med att göra. Jag ska ta piller i fem dagar tre gånger dagligen, det kunde ju ha varit mycket värre. Och med tanke på att jag har så hög smärttröskel klarar jag det säkert utmärkt. Det hjälper dock inte att jag gruvar mig varenda gång jag ska kissa.
Nu håller mamma på att göra en underbar fetaostsallad med avocado åt mig, vad skulle jag göra utan dig? Hejdå.

Mamma och jag hyrt film och jag har fått lite godis att gotta mig åt. Katrin är på klassfest och det ska bli väldigt skönt att umgås med mamma. Nu ska vi bara ha det mysigt ikväll. Hejdå.

Inga kommentarer: