tisdag 2 juni 2009

en ny väska

Jag hittade en liten söt väska på Myrorna, femtio kronor så var den min. Märket heter Ann Nichols och jag är säker på att den var dyr en gång i tiden. Sliten men charmig, som jag. Jag köpte också ett pärlhalsband för tio kronor och en honungsmelon på hemköp. Mums.


Jag lyssnar på Loney dear, har diskat och dammsugit. En geting har krypit in genom mitt fönster och sitter nu och surrar mellan gardinerna, hjälp! Jag får panik av dem, så jag frågar mig själv vad jag ska göra nu. Jag kan ju inte be eller ringa mamma som jag gjorde innan, haha. Mamma är inte rädd för någonting. Hon brukar ta ett glas och ett vykort under, men jag vet inte om jag ens vågar det. Det är oförståligt hur mycket jag föraktar små insekter, speciellt gula och svartrandiga. Igår gjorde jag godaste glassen: jordgubbar, vaniljsocker och Kesella. Jag ska prova ikväll och den är nog super, jag har faktiskt tjyvsmakat lite grann. Jag ska nog prova att göra melonpaj också bara för att testa. Det kan bli hur gott som helst. Nu ska jag fortsätta att plocka lite i lägenheten.

Jag har nyss sett The Curious Case Of Benjamin Button och jag älskade den! Riktigt bra filmer för jag rysningar av och gråter hysteriskt vid slutet, vilket jag också gjorde. Så vacker film. Den rekommenderar jag verkligen. Nu är jag alldeles röd runt ögonen och på tok för uppspelt för att sova. Ett bra avslut på kvällen måste jag säga. Godnatt.

Inga kommentarer: