torsdag 4 juni 2009

cheesecake och gennys

Gårdagen spenderades med Paulina och annat trevligt sällskap. Tuva, några andra från klassen och jag var och lunchade när Paulina ringde. Hon ville komma och hälsa på med Gunvald vilket hon självklart fick. Jag åt upp min kycklingsallad på Barista (tack Sofia för rabattkupongen) och gick och mötte henne med Tuva för att gå runt i staden ett tag. Den brillianta idén att åka tillbaka till Härnösand och sova över hos henne kom upp, och eftersom mamma skulle jobba där dagen efter kunde jag få gratis skjuts till Övik. Så fort vi kom hem till mig började jag packa och stöka, jag tog såklart med mina växter och pulade ner massor med kläder i min väska. Sedan åkte vi. Och jag är en såndär person som bara vill ta allt på impuls, inte planera så mycket utan bara sticka, inte tänka två gånger på samma sak utan bara köra. Jag glömde iallafall inget som var livsviktigt. Paulina hade gjort cheesecake när jag kom fram och fy vad gott det var. Jag nämner inte hur många bitar jag tog, men det var den godaste godingen på länge.
Kvällen till ära gick vi till gennys och gud vad många studenter vi stötte på. Alltid roligt att vara med i draget men det känns ändå som ett avslutat kapitel för mig och Paulina. Vi har blivit så vuxna på senaste tiden, damn! Vi träffade Nils och umgicks med honom hela kvällen. Vi diskuterade trevliga minnen, hans öroninflammation och Paulina fick dessutom klappa hans välrakade skalle. Trevlig kväll.
Ikväll ska jag göra det jag gör bäst: vila, och äta godingar som grädde och jordgubbar. Just nu är mina godingar bara av ätlig art. Hejdå.

Inga kommentarer: