lördag 6 juni 2009

mama's day

Oj vad mycket jag och mamma har inhandlat idag. Jag vaknade vid tolv, masade mig upp för att ta min medicin då jag möttes av mamma. Hon ville ta en heldag med mig eftersom vi sällan gör något bara vi två. Efter att jag vaknat till, klätt på mig och tvättat ansiktet åkte vi till stan. Väl inne fyndade vi massor av kläder på HM, de har så bra urval av kläder och reapriser. Jag köpte en väldigt fin vit klänning och ett par höga gråa kortbyxor. Mamma å andra sidan köpte tre linnen, en lila klänning, två koftor och ett par strandbyxor. Hon slog på stort men det är hon värd! Annars brukar mamma inte unna sig något så dagen blev verkligen lyckad. Vi hade ett presentkort på Kicks som vi utnyttjade: phc hårinpackning, balsam och en choklad-ansiktsmask låter inte helt fel. Efteråt handlade vi mat. Jag älskar att följa med när hon handlar, det finns så mycket att titta på och välja mellan i butikerna. Klockan hade hunnit bli halv fem innan vi var hemma, nu har mamma gjort hälsote och senare ikväll blir det efterrätt. Sorbet Kaktus och Citron från Sia ligger i frysen och väntar snällt. Jag är nöjd med dagen och mina inköp, de ska användas flitigt i sommar. Hoppas paulina vill träffas i morgon (L) Hejdå.

Inga kommentarer: