söndag 28 december 2008

tack, beslutsångest

Nyår närmar sig och jag har ännu inte bestämt vad jag ska vara någonstans eller med vilka. Alternativen är att jag åker till Umeå och festar tillsammans med hektor och co, eller stannar i Sundsvall och titta på fyrverkerier. Christer vill att jag ska åka till Sundsvall och att vi gör något romantiskt av kvällen tillsammans. Paulina vill att jag ska följa med till Umeå och dricka skallen av mig, kort och gott. Samtidigt vill jag vara nykter och kunna räkna ned till ett nytt år, äta gott och sitta i hamnen med de som betyder. Men Paulina betyder ju också - så därför är jag klyven på två håll. Båda två skulle vara grymt kul och absolut inte värt att missa. Och jag har alltid sådana dilemman om allting. Jag saknar Christer. Han åkte hem i förrgår och sedan dess har jag sovit ensam i min stora säng, och det är så mysigt att krypa ner intill någon på kvällen. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Hoppas bara att han har städat igen tills jag kommer.

Inga kommentarer: