onsdag 31 december 2008

happy new

Nyår är ganska överskattat. Det är den dag på året alla förväntar sig göra något intressant på, i detta fall festa eller liknande. Jag hade också tänkt mig något intressant: men något mer romantiskt i stilen för jag valde ändå att åka till Sundsvall och fira med Christer. Tanken för mig var att jag skulle vara nykter, åtminnstone en nyårsafton. Tanken var också att Christer skulle vara det, men han tänjer jämt på löften som han sedan inte håller. Det blev naturligtvis inte en nyker kväll, ingen romantisk kväll heller. Det blev ett källarutrymme med vin och cigaretter. Vi hängde med kompisar till Christer och det var mysigt för omständigheterna, men jag ville så gärna se fyrverkerierna från hamnen. Vi gick dit så småningom och såg några men jag ville gå dit från första början. Jag valde att fira nyår med Christer så jag hade tyckt det hade varit bättre bara vi två en heldag. Christer sa att han inte skulle dricka något och jag tog hans ord på det. Sedan som "en bra avslutning på det gångna året" tog han en spliff och då blev jag riktigt besviken. Han vet att jag inte gillar sånt.Jag har alltid som tendens att bli ledsen och besviken på nyår. Det är alltid någon som sårar mig år till år. Ironiskt.
Så nu är jag ensam i min lägenhet. Jag bad Christer att sova hos sin mamma. Han kan gott stanna där ett tag tills jag vet vad jag vill härnäst. Så ja, jag tycker nyår är ganska överskattad som sagt. Iallafall för mig.

Inga kommentarer: