måndag 1 december 2008

with teeth

Idag är jag fortfarande hemma i Övik. Jag hade en ytterligare tandläkartid för tanden och den här gången känns det riktigt bra. De polerade den t.o.m, nu borde tanden sitta på plats som den ska. Jag hade tänkt att åka till Sundsvall med fyra bussen och då ska Paulina åka med. Hon ska till Härnösand till sin pojke i några dagar. Men jag är så less på bussar.Jag är huvudtaget less på att förflytta mig hela tiden eftersom jag åker till Övik varannan helg. Jag vet inte hur jag ska göra nästa år, om jag ska söka till Gamleby eller om jag ska stanna här. Gamleby skulle vara fantastiskt kul men jag skulle hamna så himla långt bort. Både skönt och svårt. Då blir jag i Småland i två år men å andra sidan blir jag en riktig yrkesfotograf för magasin och reklam när jag är färdig. Och det kan jag tycka är värt det hur som helst.

Nu snart ska jag göra mig klar och åka in till stan. Jag känner ett starkt beroende att shoppa, men jag måste jämt tänka på ekonomin och om jag verkligen kommer använda det/den. Jag har inte haft en riktig inköpsdag när jag får shoppa loss än för allt annat har gått åt. Jag saknar det. Jag har iallafall sett en fin klänning på HM som jag måste prova och kan unna mig. Kanske. Jag är ju en sucker för klänningar.

1 kommentar:

Devinia sa...

Det kändes bara väldigt jobbigt igår. Min äldre syster Sofie är nämligen också gravid så hon har fått min äldsta systers grejer från hennes ungar medans jag inte fått någonting. Sofie jobbar och får bra inkomst, och hennes kille jobbar och har fast och väldigt bra inkomst. Medans jag och Daemon har väldigt snål inkomst då det bara är han som jobbar, vi har liksom råd till mat på bordet och till räkningar. Vi har inte råd med barn gerjer, och jag har inte råd att köpa kläder då jag börjar bli för rund för alla mina kläder. Men min äldsta syster Sara och hennes fästman har ändå lånat ut en större summa pengar till Sofie och Anton. Det tar bara jättehårt på mig att de inte lägger en tanke på mig och Daemon när de vet våran ekonomisituation. Känner mig utstött och så. Men som tur är har Daemon en storebror som är pappa och har saker han kan ge bort till oss, så nu känns det bättre. Och när det kommer till pengar så löser vi det alltid.