fredag 5 december 2008

kött och andra missöden

Jag framkallade två av mina filmer idag, den första blev det bilder på men inget på den andra. Inget. Alldeles blankt. Det har hänt tidigare gånger också och jag fattar inte vad felet är, jag har inte överexponerat den och jag använde samma kamera på båda. Jävligt konstigt iallafall. Det betyder alltså att jag måste fotografera om och köpa nya tmax 400 film. Jag kommer att behöva leva på fil och müsli hela livet om det ska fortsätta såhär.
En annan sak som jag har funderat ganska mycket på är att bli vegetarian. Jag skulle kunna bojkotta kött hur lätt som helst. Jag tror jag har kommit till det stadiet då jag inte kan vara naiv längre. För det är just det jag är för det mesta, naiv. Och jag låter mig själv vara naiv, det är psykiskt detdär. Jag kan äta djur som inte ser ut som djur, börjar det likna senor och grisformer bangar jag direkt. Jag är naiv på så sätt att jag intalar mig att det inte är det det verkligen är, och så är jag med krig och svält och så också bara för att komma in på ämnet: jag stänger in mig i min egen lilla bubbla där världen är bra och sedan stänger jag av allt annat. Det kan vara negativt och positivt både och, välj själv. Jag tror jag iallafall ska börja bli vegetarian på deltid och sedan får jag se om jag mår bättre eller inte. Det är ju inget fel med att pröva allt som går.
Ikväll ska Chrsiter och jag till min klasskompis Tuva och hennes pojkvän Magnus. Roligt ska vi ha, har tagit med popcorn och julmust.

Inga kommentarer: