tisdag 23 december 2008

finns det några snälla barn mån tro'

Nu är jag hemma i Övik igen tack och lov. Igår åkte vi både flyg tåg och buss hela dagen från 05.00 till 23.30, pju. Igår var också dagen då jag och Christer firade fyra månader, efter fem dagar utan någon form av kontakt möttes vi på tågstationen i Sundsvall otroligt glada. Jag var glad för att komma hem till Sverige och att se Christer likaså. Han hade saknat mig så mycket att han hade städat min lägenhet som pedant när jag var borta, min lilla pojke.Tyskland var mysigt på sätt och vis: men det var ingen snö, och jag tycker det är nästan nödvändigt med snö på jul. Det var också kallare klimat än i Sverige. Jag skulle absolut inte palla att bo i Tyskland varje vinter iallafall. Men landet är ganska okej ändå, jag såg massa fina byggnader och julmarknader.
Jag är ändå väldigt hemkär av mig, borta bra men hemma bäst.

Idag ska Paulina, Jonas och jag julhandla lite inför imorgon. Norrland är ändå det stället att vara på under julen tycker jag. I Stockholm var det bara grått och trist, ingen snö hade de stackarna heller. Nej, Stockholm i all ära men norrland slår nog ändå när det kommer till saken.
GOD JUL!

Inga kommentarer: