torsdag 25 december 2008

kärlek

Juldagen idag och massa film på tv, denhär dagen är till för att ligga och slöa i soffan med en filt. Julafton var hemskt mysig både dagen och kvällen. Dagen spenderades med släkten frossandes i julmat och julgodis, min treåriga kusin Isak sprang hela tiden runt och frågade när tomten skulle komma iklädd en tomtemössa. Min morbror Sven somnade i soffan under kalle anka med deras ettåring i knät - och mamma var tomte på eftermiddagen. Självklart listade Isak ut att det var just mamma som var tomten, han är klipsk den pojken. Christer och jag hade en jättebra första jul tillsammans. Han var kramgo hela dagen och rövade bort mig med jämna mellanrum bara för att få kyssa mig i nacken som han gör så bra, jag får rysningar varje gång. Jag kan inte sluta vara kär i honom, inte heller vara sur på honom så pass länge. Det bara växer och växer vilket är bra, riktigt bra. Vi kan göra vad som helst med varandra och jag får vara hur barnslig jag vill. Det är kärlek.

Inga kommentarer: