tisdag 15 december 2009

9 dagar

Det snöar! Små vita flingor flyger runt i luften och faller ner emot marken. Jag vaknade vid tolv, fixade iordning mig och kokade grönt te till frukost. Nio dagar till julafton och jag längtar alldeles fruktansvärt. Sundsvalls gator är smyckade av stora stjärnor, glitter och julgranar. Det är så mysigt att vara ute och höra all julmusik skråla över fisktorget. Jag har köpt en liten julklapp till Jonas - men jag säger inte vad det är ;), och hårfärg. Glass inhandlade jag också till ikväll eftersom mina brownies har försvunnit spårlöst. Wienernougat. Mmm! Jag har varit produktiv idag och kommit på ett förslag till mitt arbetsprov till distanskursen. Duktig Petra. Därför tycker jag att jag får belöna mig med det jag vill. Och glass är så svårt att motstå. Väldigt snart ska jag krypa i säng med Mr. Wienernougat, min favorit./Petra

Inga kommentarer: