fredag 4 december 2009

20 dagar

Det är så skönt att släppa allt och åka till nya ting, även om det bara är till nästa stad. Mitt hjärta är otroligt rastlöst men det lindras med miljöombyten och gott sällskap. Paulina och jag har varit på Ikea idag och köpt tillfällig glädje. Såhär i juletid är det mysigt att bara gå runt och titta på allt pynt och julskyltningar. Sedan åkte vi hem och stekte lax. Paulina dukade fint och tände ljus runt hela lägenheten, jag älskar levande ljus som lyser i vintermörkret. Ikväll har vi bestämt oss för att gå ut. Jag dansar fram i mina svarta klackar och sippar på ett glas vin från australien. Snart ska jag ut i natten på jakt efter något som kan kväva min ensamhetskänsla. Jag dricker upp mitt vin och känner värmen i kroppen.



















/Petra

Inga kommentarer: