torsdag 29 juli 2010

sluta upp och kasta pärlor åt svin

Gårdagen summeras upp med jordgubbsplock hos mormor, kurragömma med Nilsen (jag satt barnvakt åt världens finaste ungar. Felicia har börjat gå!) och Fanbyviken med Hanna på kvällskvisten. Jättetrevligt, vi grillade mashmallows och åt vattenmelon.

Jag förvånas fortfarande över människor som tror att de bara kan stryka ett streck över det som varit. Jag fungerar inte så, jag måste prata oerhört mycket och sedan försöka förstå i min egen takt. "Hej! Jag var ett jävla svin förut.. Men jag försöker bättra mig nu. Kan du förlåta mig på något vis? A" Öhm, SERIÖST????!!! Vem fan tror du att du är. Grattis, du erkänner att du är ett svin. Jag behöver inte ditt medlidande, jag behöver någon som verkligen försöker. Jag bryr mig inte det minsta om ovanstående, jag tar bara det som ett exempel på falsk ytlighet. Någonstans inuti måste jag ändå lämnat intryck, och jag hoppas att du börjar tänka. Pojkar måste lära sig att växa upp och ta tag i konsekvenserna.

Inga kommentarer: