lördag 22 november 2008

jag gillar inte min granne

Igår kom Katrin på besök. Det var trevligt, jag hade städat innan för det så verkligen ut som hej kom och hjälp mig. Vi gick på bio och såg Twilight och filmen var faktiskt bättre än vad jag hade föreställt mig. Men böcker är ju ändå bäst, ska börja läsa den snart också. Självklart så måste de ju ta bort scener i filmen som finns med i boken, men jag fattar inte varför de skulle lägga till scener som inte ens står i boken? Katrin inflikade små kommentarer under halva filmen. Verkligen jättebra skådespelare och handling - den får fyra av fem getingar av mig.
Vid halv ett i natt fick jag nog av min granne ovanför, jag gick en trappa upp och bad honom sluta spela musik. Det verkade hjälpa för han sänkte volymen efter ett tag, det kunde nog bero på att jag inte var särskilt glad på honom när han öppnade utan super irriterad. Hoppas han inte stör mig igen för då ska han få.

Jag ska ta bussen till Övik ikväll med Katrin. Känns ändå skönt att komma hem, vara med familj och vänner. Jag kan bli lite trött på Sundsvall ibland och då är det bra att få miljöombyte. Även om det är så kort bit som Övik. Och sedan har jag ju fått en tandläkartid igen på måndag morgon. Biten på tandjäveln lossnade för några dagar sedan. Och de ska kalla sig tandläkare, hmf.

Inga kommentarer: