måndag 4 januari 2010

my heart can't take this anymore

Idag har jag läst och funderat. Jag kom över meningen "Jag kan inte stanna hos dig, men jag är rädd att jag verkligen vill stanna, mycket mer än jag borde" från första boken av Twilight-serien. Och det är precis så jag känner. Jag dras verkligen till dig även om jag skulle vilja förtränga det. Jag har aldrig varit så osäker inför någon, jag är osäker på mig själv med dig och jag förstår inte alls den kraft du har över mig. Även fast jag leker med elden strävar jag efter mer. Känslor är så svåra att tyda och vi kan omöjligt bestämma över vad hjärtat vill. Jag vill ha en utmaning, jag vill tämja kylan i ditt bröst och slå ner det omöjliga. Jag har sökt efter det hela tiden och kommer alltid söka eftersom det är bortom min kontroll. Jag vill känna att jag åstadkommit en diamant bland tidigare oslipade. Jag vill bara dunka mig själv i huvudet med något hårt så att jag vaknar upp.
För jag kan inte stanna hos dig.

/Petra

Inga kommentarer: