måndag 12 januari 2009

do you feel lucky punk?

Skolan började idag, jag var lika trött som vanligt när det kommer till att kliva upp på morgonen men också så himla glad. Jag är så glad att jag har något att göra på dagarna istället för att sitta hemma. Helt plötsligt är skolan min viktigaste sak här i livet, och jag behöver inte göra teori och sådana jobbiga saker. Jag kan göra det enda som jag gillar: vara praktisk i mitt område och få utveckla mig allt jag kan. Framför allt får jag sådana fina vänner och kontakter, för just kontakter behöver alla när det gäller arbete. För mig är det en självklarhet att göra något som jag blir lycklig av i jobbväg. Vem vill fastna på ett kontor hela dagarna och sortera papper? Den chansen som vi i Sverige har med utbildning tar vi för ofta förgivet, det finns för många saker i världen som vi tar förgivet varje dag. Om man ska bli något måste man sikta högt och det är det jag gör.

Det ha varit en bra dag generellt. Nu ska jag ringa Christer.

Inga kommentarer: