tisdag 14 september 2010

peppad på plugg

I min ensamhet tar jag mig tid att googla på utbildningar som skulle vara intressanta efter mitt år här. Jag snöade in mig på Stockholms Universitet för de har så himla mycket att välja mellan. De hade bland annat modevetenskap, om jag vill fortsätta plugga mode. SU hade också Sociologi --det är jag väldigt nyfiken på: Kursen ger en grundläggande förståelse av samhällets funktionssätt och relationer mellan samhället och människor. Du kommer även att få en översikt av sociologins intresseområden och metoder. Låter minst sagt spännande. Förut hade jag ingen tanke över att läsa miljö- och samhällsfrågor men det har växt mer och mer på mig under åren. Jag vill göra så mycket, det finns tusentals yrken och att bara välja en väg känns knäppt. Jaja, det är ett år kvar och det är så skönt att ha lite betänketid. Vi ska vara lyckliga vi som bor i Sverige med alla dessa möjligheter. Så varför inte utnyttja dem?

1 kommentar:

Coco Centaur sa...

Sv: Tack!
Förresten, har du kollat Skövdes högskola? Jag tror det finns sociologi-kurs där med... ;-)