söndag 14 februari 2010

don't care about all the pain in front of me i'm just trying to be happy

Tidigt imorse samlade jag ihop mig själv för att gå till Paulina som bjöd på kaffe. Det var jättetrevligt att prata ikapp om saker vi hade missat, jag har saknat det. Då Gunvald fick kisspaus och vi tog en kort promenad började ämnet förhållanden komma upp och för en stund blev vi nostalgiska. Ärligt talat vet jag inte vad själva ordet förhållande betyder, relationer kommer och går och begreppet är väldigt luddigt. Var går gränsen? En liten fling kan betyda mer än vad det är och tvärtom. Jag vet inte men jag tror den bästa definitionen är hur deras fingertoppar känns mot huden. Hur dem rör sig då vi är med och hur de agerar. Om samma långvariga glöd finns kvar på 70 mils avstånd och om vi längtar i tysthet. Precis som tortyr. Det är vissa som stannar kvar långt efter de gett sig av.

1 kommentar: