torsdag 26 augusti 2010

stackars tummen :(

Snabb uppdatering. Sitter på stadsbiblioteket. Jag gillar Skövde, har traskat runt överallt hit och dit och känner mig nu hemma här. Det känns rätt. Och jag Ä-L-S-K-A-R min lägenhet, att jag har ett eget, kunna göra vad jag känner för, hursomhelst. Närsomhelst. Då jag får min kamera lovar jag att jag ska fotografera mycket mera än vad jag gjort.
När jag skulle göra lunch tidigare idag slant jag med kniven så att en liten bit av fingertoppen åkte av. Det är så pass bra jag är på att laga mat. Hade köpt omogna avokado som blev boven i dramat (MYCKET blod). Jag tejpade om tummen med flera varv plåster och jag hoppas den klarar sig (!) Salladen som jag gjorde blev iallafall väldigt god med räkor och soltorkade tomater. Mm! Det är inte så mycket mer som hänt idag. Jag tar det mest coolt, på måndag börjar skolan. Spännande!!!

Måste köpa nya skor till dagen tror jag visst.

Inga kommentarer: