tisdag 22 juni 2010

fjäril

Det har hänt mycket, och jag mår väldigt väldigt bra. Bättre än på mycket länge. Drog till Rom en sväng och det finns inte ens ord för staden. Jag älskar att titta på konst när den är som bäst. Foton tog jag massa men de ljuger för inget slår känslan man andas in, de gör inte rättvisa för allting jag har sett och upplevt. Jag fick nypa mig riktigt hårt och röra vid allt jag kom åt för att kunna förstå och ändå var jag lika förvånad att det var verklighet. Sedan vet jag inte vart jag ska börja för allt var så storslaget. Ni får helt enkelt åka dit själva. Glassen var den godaste jag ätit.
Just nu letar jag bostad i Skövde som en tok, jag ska dit banne mig om jag så ska tälta utanför! Då jag har bestämt något kan ingen stoppa mig. Som Bobban säger, allt kommer ordna sig.

En liten fjäril flyger ständigt inuti min mage. Jag har äntligen hittat min rytm. I det stora hela summeras förhållanden upp till just det: balans. Och jag har hittat min!

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Sv; Mais oui, jag kan åka dit hur många gånger som helst utan att ledsna! Bästa staden, helt klart.

Mimmi sa...

Sv; Jag sökte på Västernorrland och scrollade i listan, och fastnade för ditt röda hår. Jag har alltid velat ha rött hår (hejat på de rödhåriga i Top model osv). Så jag gick in på din blogg, så enkelt var det. Jag var faktiskt i Rom förra sommaren, jag håller på att beta av Europas huvudstäder. Jag föll också för Rom men föredrar les parisiens över italienare. De är lite mer komplicerade.