onsdag 23 juni 2010

even if the world falls down today you still got me to hold you up and I won't ever let you down

Jag tog en promenad på morgonkvisten, det är riktigt sommarväder i Norrland nu och fullt med hundkex på åkrarna. En nyckelpiga flög och satte sig på mig, den hade två prickar på sitt röda skal och var jättefin. Jag har för mig att nyckelpigor betyder lycka och jag känner att det kommer! Jag har spring i benen och inspiration så det räcker till och blir över. Själv kunde jag inte förstå dem som pratade med så stora ord - och jag skulle aldrig tänka mig att låta det kretsa kring en annan person än mig själv, men där fick jag så jag teg. Jag borde vara vettskrämd. Jag borde vilja springa för livet innan det blir för svårt. Jag trodde att jag kände mig så pass väl men nu vill jag inte göra annat än stanna kvar. Den bästa sorten är den som är för omöjlig att beskriva med ord. Den som bara två hjärtan kan förstå.

Och jag håller verkligen på att bli en jävla mjukis.

Inga kommentarer: