onsdag 3 februari 2010

sky is the limit

Jag har sökt längre utbildningar och har sedan länge funderat över vilket område jag ska välja, och nu har jag äntligen hittat ett som känns rätt. Design med inriktning modedesign. Jag vill fortfarande till Stockholm och har letat ut möjliga kurser för vårterminen, sedan söker jag design på höstterminen. Det är verkligen jätteskönt att veta eftersom jag inte haft någon som helst aning innan. Det viktigaste för mig är min självkontroll. Utan plan eller mål över mitt liv känns det väldigt meningslöst, därför är det enligt mig nödvändigt. I framtiden skulle det inte vara alltför pjåkigt att studera på Beckmans eller HDK.

Jag har ett tips till er som letar precis som jag:

  • Gör en tankekarta med alla tänkbara områden, vad som intresserar och inspirerar dig. Strunta i alla negativa tankar som säger att det är för svårt. Min filosofi är, om du verkligen satsar och tror på dig själv finns ingen gräns hur långt du kan gå. Du har makten att bestämma ditt öde. Lista också upp saker som får dig att må bra och som du behöver (tex varierande och kreativa sysselsättningar, kunna påverka, uttrycka din personliga stil, utmaningar, socialt nätverk, utvecklas som individ) Drömmar är aldrig för vansinniga.
  • Studievägledare är jättebra och till för att utnyttjas. Meningen är att du ska peppas och få en mer klarare syn på det hela. Alla vet att det bara är vi som kan göra det stora hela.
  • Sov på saken. Tiden har alltid en enastående timing, då du är redo kommer det till dig.

Inga kommentarer: