onsdag 11 mars 2009

light up as if you have a choice

Jag hatar copycats. Nyss hörde jag Leona Lewis smöriga cover på "Run" som egentligen Snow Patrol har gjort. Jag älskar Snow Patrol, inte Leona Lewis dock. Kan inte kvinnan komma på något själv? Hon sjunger inte alls bra live (jag talar om Nelson Mandelas födelsedagsgala). Det är bara taskigt playback och vicka-på-rumpan attityd som tydligen gör henne känd. Samma var det för något år sedan, Ronan Keating gjorde en cover på "Iris" med The goo goo dolls. Det finns inte en chans på miljoner år att Ronan kan ha gjort en bättre version än The goo goo dolls. Det finns inte en chans på miljoner år att någon ens skulle kunna bräcka originalet, de är helt enkelt bäst. Jag älskar dom också.
Jag är hemma från skolan idag, jag har så väldigt ont i musklerna och lederna med jämna mellanrum. Och sedan måste jag göra tusen saker här hemma. Jag ska bli klar med en målning till på fredag och mina ansökningar, jag håller på att skriva en uppsats om Sally Mann och måste gå och handla för jag glömde det igår. Nu är det akut. Sally Mann är rolig att skriva om, hon är en fantastisk fotograf hon. Det har blivit bättre med musklerna men jag tror jag har inflammation därinne. Kul. Jag är iallafall ingen person som klagar för ingenting, jag biter ihop och kommer igen. Nu ska jag fokusera mig på att leva och inget annat. Jag kanske ska handla pannkakor till lunch, nu blev jag sugen.

Hejdå.

Live like you mean it love until you feel it, its all that we need in our lives.
-
The goo goo dolls

Inga kommentarer: